mandag den 14. november 2011

Babytæppe og blæksprutte





Blæksprutten er hæklet efter Stof og Stils opskrift og hexagon-tæppet er fra www.1000ideer.dk. Det var en gave til niecens lille datters barnedåb. Jeg blev glad for resultatet, selvom jeg havde rigtig svært ved at give slip på farverne i tæppet. Det var temmelig grænseoverskridende, da jeg normalt har få afstemte farver, men det er sundt en gang imellem at give slip og prøve noget helt andet! Ved monteringen af blæksprutten, kom jeg en bjælde i hovedet, så den giver lidt lyd fra sig. Datteren er nu godt en år, og for nylig så jeg at blæksprutten stadig følger hende. Moren giver den bare en tur i vaskemaskinen, når den trænger. Skønt at mine nørkle-ting bliver brugt!

3 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin, den lille sprutte. Sådan en vil jeg også lave. Jeg har så mange rester i bomuld, og der er en super måde og få dem brugt på. Tæppet er også vildt flot. Det er gode farver du har brugt.
    God søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld det sene svar, men tak skal du ha' - det var første gang jeg gav slip på farverne, da jeg hæklede tæppet, ellers er jeg meget mere til få enkle farver. Jeg havde virkelig mine tvivl, men synes osse det blev godt, da jeg var færdig!
      Hva angår sprutten er det en rigtig fin måde at få brugt rester på, så go fornøjelse :-)

      Slet
  2. Hejsa
    I håb om at du kan hjælpe mig, skriver jeg her - jeg kan godt se det er længe siden indlægget er oprettet.
    Jeg søger mønsteret på blæksprutten, og hos Stof og Stil er den desværre udgået. Har du den måske liggende elektronisk, eller har du mulighed for at scanne den ind til mig? :) Jeg vil virkelig gerne hækle den, for jeg synes den er super sød :)
    Håber at høre fra dig.
    Venlig Hilsen
    Line Degn, linesdegn@gmail.com

    SvarSlet